(( مرکز خرید خاطره ))

آیا می دانید افراد موفق چه مطالبی را می خوانند ؟

(( مرکز خرید خاطره ))

آیا می دانید افراد موفق چه مطالبی را می خوانند ؟

نصب ویندوز xp در هفت دقیقه

الان که داشتمن یه سری مطلب جدید رو می ذاشتم دیدم اگه این یکی رو هم بزارم یه خورده شلوغ می شه اینو می زارم واسه یکی دو روز بعد که یه خورده هم کامل ترش کنم ولی اگه کسی لازم داشت یه خبری به من بده روی چشم.
یه موقع هم نظری ندین یه موقع وبا می گیرن.
بابا آمار وب لاگ یه نیگاه بندازین بعد برین نظرات و نیگاه کنین آدم اشکش در می آد.
این اولین باری که در مورد نظر دادن صحبت می کنم.
اصلا بی خیال بزا مثل قبل باشه اصلا نظر هم نخواستیم.
هر جا که هستین خوش باشین.
آرزومند آرزوهای نیک وزیبای شما
                                       ::کافی نت اهورا::

اختصاص دادن یه مقدار از فضای هارد دیسک به عنوان رم!!

اگر رم دستگاه شما پایین است می توانید مقداری از هارد دیسک را به عنوان رم معرفی کنید که اینکار باعث افزایش سرعت کامپیوتر شما و جلوگیری از هنگ شدن آن می شود.
 برای این کار بر روی My Computer کلیک راست کنید . و در این قسمت Properties را کلیک کنید. وارد پنجره Properties System می شوید . که از زبانه های گوناگون تشکیل شده در این قسمت زبانه Advanced را بزنید.
در قسمت Performance گزینه Settings را کلیک کنید .
وارد قسمت Options Performance می شوید .
در این قسمت نیز زبانه Advanced را انتخاب کنید.
 در قسمت Virtual memory گزینه Change را انتخاب کنید
.در این قسمت مقدار رمی را که بطور پیش فرض انتخاب شده را مشاهده می کنید . معمولا در رم های 256 این مفدار بین 768-384 متغیر است . که 384 حداقل و 768 حداکثر می باشد . درایوی را که می خواهید در آن مقدار فضایی را اختصاص به رم دهید انتخاب کنید . گزینه Custom size را فعال کنید . اندازه های خود را در این قسمت وارد کنید . بعد کلید Set را فشار دهید و تمامی پنجره های باز شده را Ok کنید .
در صورت امکان کا مپیوتر خود را Restart کنید .

::کافی نت اهورا::

بالا بردن سرعت End Task برای سریع بسته شدن برنامه Hook شده

بسیاری از ما در هنگام کار با ویندوز ناگهان به مشکل هنگ کردن برنامه ها برخورد کردیم.
این مشکل مواقعی پیش می آید که برنامه نتواند فایلهای سیستمی خود را به درستی بارگذاری کند و ... در این هنگام ما به سرعت کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del را زده و از صفحه Task Manager برنامه مورد نظر را End Task میکنیم.
همه این را قبول دارند که در ویندوز XP این کار به طرز شگفت انگیزی نسبت به ویندوزهای سری 9X سریعتر شده و دیگر کمتر مشکل Restart پیش می آید.
 اما شاید برای بعضی ها سرعت End Task یک برنامه بسیار کند باشد تا جایی که حتی شخص مجبور به Restart شود.
 در اینجا یک نکته ای وجود دارد که با اعمال آن میتوان سرعت End Task کردن یک برنامه را افزایش داد. این روش حتی باعث میشود که اگر برای برنامه ای مشکل پیش بیاید آن برنامه به سرعت متوقف شده و دیگر مشکل هنگ کردن و یا کرش کردن سیستم پیش نیاید.
برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید : ابتدا از طریق Run وارد قسمت Regedit شده و کلید زیر را بیابید : HKEY_CURRENT USERControl PanelDesktop سپس در صفحه سمت راست به دنبال کلیدی به نام LowLevelHooksTimeout بگردید. اگر این کلید وجود نداشت یک کلید از نوع String به همین نام بسازید. حال میتوانید یک عدد را برحسب میلی ثانیه به دلخواه به آن اختصاص دهید. این مقدار همان میزان زمان End Task را تعیین میکند.
برای مثال شما میتوانید عدد 3500 را که معادل 3.5 ثانیه است را به آن اختصاص دهید. این ترفند در واقع باعث میشود که مدت زمان پاسخگویی برنامه Crash شده یا به عبارتی Hook شده در برابر ویندوز کاهش بیابد و ویندوز وقت اضافه ای را برای به اجرا در آوردن آن برنامه هدر ندهد و این کار باعث میشود که در واقع برنامه مشکل دار به زور اجرا نشود و جلویش گرفته شود.
 این ترفند میتواند کارایی ویندوز را نیز بالا ببرد چون همان طور که میدانید هنگ کردن سیستم خود یک عامل کاهش کارایی سیستم میباشد که با این ترفند تا حدود بسیار زیادی از این مشکل کاسته میشود.
::کافی نت اهورا::

چطوری می شه تایم ویندوز رو از کار انداخت

یکی از بزرگترین مشکلات ما کرک کردن برنامه های مختلفه که بتونیم از اون برنامه واسه همیشه استفاده کنیم چون بیشتر برنامه هایی که ما در تمامی کارهامون ازشون استفاده می کنیم دارای محدوده زمانی هستند که به صورت رایگان و فقط به صورت آزمایشی واسه دانلود گذاشته می شن.
این برنامه هایی که به این صورت عمل می کنن از چیزی غیر از تایم ویندوز استفاده نمی کنن که اگه ما بتونیم اونو از کار بندازیم دیگه اون برنامه منبع زمانی ای نداره که بتونه متوجه بشه که الان چند وقته که شما دارین از اون سو استفاده کامل رو می کنین.
والا من این سوال رو از استاد کامپیوترمون هم پرسیدم ولی جوابی نگرفتم حالا اینجا مطرح کردم تا شاید کسی بتونه یه کمکی بکنه.
هر کسی که در این مورد اطلاعاتی داره یه لطفی بکنه داخل نظرات بگه یا اینکه اگه خواست به خودم بگه من آیدی یاهو مو داخل وب لاگ گذاشتم از اون طریق بگه ممنون میشم.